“Ik wil bovenaan in Google” is een veel gehoorde uitspraak als we om tafel gaan voor een internetstrategie. Naast dat dit een erg vaag doel is, waar wil je mee bovenaan komen, is het tevens niet de heilige graal die veelal gezien wordt door ondernemers.
De gedachte dat een top positie in Google direct resulteert in een omzet stijging of nieuwe klanten is iets te kort door de bocht. De zin “bezint eer ge begint” is hier dan ook meer dan op zijn plaats. De start van een toppositie in Google begint bij een goed zoekwoordenonderzoek, hierbij is het van belang om relevante zoektermen te filteren. Zo zou ik bijvoorbeeld als Saab handelaar graag gevonden willen worden op de termen “Saab occasions” of “tweedehands Saab ” maar niet op de termen “ Saab onderdelen” of ”apk keuring”.
Na het filteren van de relevante zoektermen begint pas echt het circus dat we SEO noemen. Omdat we jullie aandacht een beetje vast willen houden, gaan we hier later meer op detail op in, en richten we ons nu op een belangrijk parallel spoor dat naast SEO loopt; usability.
Het genereren van bezoekers op relevante termen is één, maar wat komt deze bezoeker tegen op de website. Is het pad wat je bezoeker doorloopt logisch ingericht op de zoekterm en vindt hij/zij op de website wat hij daadwerkelijk zoekt. Deze stap wordt vaak overgeslagen in de denkwijze hoe SEO werkt, maar is essentieel voor het uiteindelijke resultaat.
Omdat wij niet de beroerdste zijn denken wij hier graag in mee. Een vrijblijvende afspraak, waar we een basis advies geven over de do’s en don’ts van jou website, bieden we gratis aan. We hebben uit betrouwbare bron begrepen dat tijdsdruk helpt in het stimuleren van beslissingen, dus bij deze: alleen in de maand oktober is dit advies geheel gratis.
Gratis advies
Blog
Ook wij hebben af en toe een mening over van alles en nog wat, maar vooral alles wat ons interesseert.
Zo eenzaam is het niet aan de top! Meer informatie over zoekmachineoptimalisatie?
Maak nu een afspraak.
Responsive webdesign
Veel mensen gebruiken tegenwoordig de tablet of mobiel om lekker het internet af te struinen.
Misschien zijn ze op zoek naar nieuwe kleren, de nieuwste gadgets, of willen ze gewoon lekker de mail checken en het laatste nieuws volgen. Tot voor kort geen probleem, althans op je computer of laptop.
Vaak zie je dat een website op je mobiel of een kleinere tablet echter niet goed werkt. Een gemiste kans, zeker omdat je marketingkanalen mist die je vrij eenvoudig op kan vangen met Responsive webdesign.
Responsive webdesign zorgt ervoor dat je website op elk device te bekijken is, van tablet tot mobiel.
Je website is geschikt gemaakt voor elke resolutie. Responsive webdesign zorgt er zelfs voor dat relevante informatie getoond wordt. Op een mobiel wil je bijvoorbeeld geen grote afbeeldingen tonen voor de gebruikers dit i.v.m het laden van de website.
Kortom, met responsive webdesign creëer je voor je doelgroep de juiste gebruikerservaring!
Benieuwd hoe jij het optimale kan halen uit mobiele marketingkanalen?
Maak afspraak
Uw website ook in een responsive jasje? Het glaasje melk staat altijd voor u klaar!